pendling

Första veckorna tänkte jag "nemen gud vad jobbigt det kommer bli att pendla såhär varje dag.."
Men nu har jag verkligen sett fördelarna med att pendla och tänkte dela med mig om mina tankar.
* Du får ett jojo-kort och kan åka runt gratis i hela skåne. Funkar på småloven. Riktigt gött när man ska åka till sina vänner, träning eller shopping eller varför inte till ven när det är fint väder? 

* Jo visst får du gå upp tidigare på morgonen, men hur mysigt är det inte att sova på tåg?

* Det är lätt fett värt att plugga i en annan stad. Det är som att börja om på nytt och du slipper samma gamla tråkiga människor du dragits med i hela ditt liv.

* Det bästa av allt... *trumvirvel* Du slipper bli lika blöt när det regnar! Liksom vem orkar cykla hem i ösregn? Eller gå några kilometer i snö när det är typ -100 grader ute? När man pendlar behöver man oftast inte gå långt mellan stationen och skolan eller stationen och hem.


Så nu när det är höst och regnar mycket, så är jag och mitt hår överlyckliga över att slippa bli blöta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0