Im a crybaby



Idag har jag inte gjort så mycket. Bara kollat bones och film. Först såg jag the notebook, tänkte att jag kunde ta och se den. Det är en "must-see-movie". Den är riktigt fin den filmen rekomenderar den starkt för er som ännu inte sett den. Rätt oldfashioned men spelar verkligen ingen roll! Älskar den filmen haha nog en utav dom finaste jag sett. Kärleksfilm såklart, men inte alltför smörig. Sen såg jag the boy in the striped pyjamas. Film som handlar om en pojke under andra världskriget konstigt nog hette han bruno, rätt ironiskt med tanke på komedifilmen jag såg häromdagen. Hans pappa är en soldat och utrotar judar, familjen flyttar till ett nytt hus nära ett koncentrationsläger. Bruno smyger sig ut och utforskar stället, där träffar han en pojke som han blir bra vän med. Ja jag orkar inte skriva allt men jag tycker verkligen ni ska se den med, den var också jättefin. Själv har jag alltid varit intresserad av andra världskriget, läste väldigt mycket om det när jag gick i 5;an&6;an. Men att gråta till två filmer på raken känns lite knäppt, hur mesig är jag på en skala? Nej men de var faktiskt riktigt bra.

 
The perishers - nothing like you and I

Kommer ihåg att jag sett denna videon förut (brukade lyssna på musik via youtube för några år sedan)
scenerna kommer ifrån the notebook iaf!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0