kärleksfilosofi

Det är det alla hjärtans dag på söndag. Själv tycker jag att folk tar kärleken för givet. Folk som sitter och letar efter kärleken över internet på sidor som match.com? Kom igen! Iofs hittade jag min över internet, eller hitta och hitta.. Vi chatta i 4 år eller något. Haft en crush i honom ett antal gånger *pinsamt. Inget seriöst dock, fortfarande över internet men när jag väl träffade honom i verkligheten så blev det som det blev ändå. Men alla är så fag tycker jag, "älskar dig" hit och dit.. Eller folk som kallar varandra för "älskling". Då menar jag inte vuxna människor, dem förstår jag. De är mer seriösa när det gäller förhållanden. Men de i min ålder t.ex. Vadå älskar? Om man kollar på bilddagboken så räknas det månader och dagar. "Säg grattis", grattis till vadå? Finns dem som är gifta i över 25 år, tror du att de letar efter uppmärksamhet och önskar sig ett grattis? Får damp på sånna! Eller när någon frågar en "hur går det?" hela tiden. Hur ska det gå om man precis blivit tsm? Måste jag uppdatera vår status dag efter dag eller? Men tillbaka till att älska. Hur kan man veta att man älskar någon efter, första dagen? Eller överhuvudtaget. Alla låtsas som att allting är perfekt och att dem älskar varandra redan första veckan, överentusiastiska och blä. Tycker att extrem romantik är.. Äckligt? Det känns så vuxet och jag.. Jag vill inte vara vuxen. Inte än. Så varför inte bara take a chill pill och njuta av livet som tonåring? Istället för att älska hit och dit. Det är iofs ett löfte, vad händer när du tröttnar och gör slut? Men älskade du inte honom/henne? Jag tänker inte säga det förens jag verkligen menar det och är säker på att jag kan stå för det en lång tid framåt. Det är en stor grej att säga att man älskar någon, så ungdomar.. SLIT INTE UT DET. Nej tro inte att jag är för kall nu men just "älsk-grejen" är bara för mycket.

Kommentarer
Postat av: stephanie

så sant!



JAG VILL INTE BLI VUXEN!!!!

2010-02-07 @ 22:44:12
URL: http://akastefan.blogg.se/
Postat av: Jonas Sandgren

Jag förstår vart du vill komma. Och ja, jag har inte tagit de allt för seriöst när det gäller internet dejting, men vem visste hur det skulle sluta.



Och det du säger med "säg grattis till mig osv" håller jag med om , de e löjligt. Dock brukar jag själv lägga upp bild på tex bdb, fast det är ju inför mina vänner, :]

2010-02-08 @ 19:31:01
URL: http://alltmeninget.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0