Ännu mer musik, hjärnpaus i allt plugg


Julian Fernando Casablancas - Min tredje gud

Julian Casablancas är hjärnan bakom den amerikanska rockgruppen The Strokes. Han både sjunger och skriver låttexterna(Eller ja de flesta iaf). I deras musik hörs influenser från awsome band som Nirvana, The Velvet underground, The Beatles och Queen. Det bästa albumet med de är Room On Fire, enligt mina öron. Julian Casablancas har i år släppt en soloplatta, som dock är helt annorlunda till skillnad från The Strokes låtar. What ever happened to me som också är min favoritlåt med de finns med i filmen Mari Anoinette. 
All fakta har jag fått från egna kunskaper och last.fm - God bless that website

Varför så mycket onödigt om musik och shit? Jo för att jag bokstavligen suttit med plugg hela dagen och kände för lite annat. Hjärnpaus. 

Ciao

Kommentarer
Postat av: Jakob Andersson

Svar: Tack så jättemycket! =)

2009-12-07 @ 23:08:58
URL: http://detvarmindag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0